Cem Boyner: Bu ülkede sabah uyandığınızda ne olacağı belli değil

Ticari Gayrimenkul Geliştirme Şirketi ECE, 25. Yılını Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde Kutladı

Türkiye ve Avrupa piyasalarında faaliyet gösteren ticari gayrimenkul geliştirme yönetimi ve danışmanlık şirketi ECE, Türkiye’deki 25. yılını 14. Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde coşkuyla kutladı. Zirvede Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Türkiye perakende sektörünün geçmişten geleceğine dönüşümü konusunda önemli açıklamalarda bulundu.

Boyner, Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler için artık kur, faiz, kira ve ücret gibi temel maliyet kalemlerinin tahmin edilemez bir hal aldığını vurgulayarak, bu giderlerin kontrolünün kendilerinin dışında olduğunu belirtti.

Cem Boyner: Müşteriyle Kurulan İlişki Başarıyı Getiriyor

Cem Boyner, iş hayatına başladığı döneme ve Boyner grubun sektördeki konumuna ilişkin bilgiler verirken, şunları söyledi: “Perakende sektöründeki ilk deneyimim Osmanbey’deki mağazamızda yaşandı. Küçük yaşta ürünleri askıya asarak işe başladım. Ancak müşterilerle ilişki kurmaktan çekiniyordum. Bir müşteri bir cekete bakarken uzaktan babamın sesini duydum, ‘Oğlum, o ceket sen kımıldamazsan kendi kendini satmaz’ dedi. Aile olarak 80-85 yıllık bir perakende geçmişimiz var. Başından beri müşteri odaklı çalışıyoruz. İki gözümüz varsa biri ürün ve hizmette, diğeri müşteride olmalı.” şeklinde konuştu.

Boyner, işletmelerin en önemli 4 giderinin kur, faiz, ücretler ve kira olduğunu belirtirken, bu unsurların kontrolünün ellerinde olmadığının altını çizdi. “Kur, faiz, ücret ve kira gibi ana faktörler artık çantada keklik değil.” diyen Boyner, belirsizliklere dikkat çekti.

Cem Boyner: Belirsizlikle Başa Çıkmak İçin Müşteriyle İşbirliği Şart

Belirsizliklerden bahseden Boyner, “Hiçbir şeyi kestiremezsin bu ülkede. Şartlar sonsuza kadar zorlanmalı, müşteriyle işbirliği yapılmalı ve yaratıcı çözümler sunulmalıdır. Bir sorun karşısında beklemek yerine harekete geçmeliyiz. Kontrolümüz dışındaki unsurlara karşı müşteriyle birlikte hareket etmeliyiz.” şeklinde konuştu.

ECE Marketplaces CEO’su Joanna Fisher da zirvede “Ticari Gayrimenkulün Geleceğini Şekillendirmek” başlıklı bir konuşma yaptı. Fisher, Türkiye’deki yüksek enflasyonun sektör üzerindeki etkilerine değinerek belirsizliğin temel gündem maddesi olduğunu vurguladı.

Joanna Fisher: Belirsizlik Ortamında İstikrar Şart

Fisher, “Enflasyonun azalması olumludur ancak tüketicilerin geleceğe bakış açısını etkileyen belirsizlikler vardır. Tüketiciler, geleceği göremedikleri için harcamalarını kısıtlamaktadır. Perakende ve gayrimenkul sektörü istikrarlı ve pozitif bir ortama ihtiyaç duymaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.

Related Posts

Trump tariflerinin gerçek etkisi! ABD ithalat kargolarında 2023’ten bu yana ilk yıllık düşüş bekleniyor

ABD’de tarifelerin etkisiyle ithalat kargolarında 2023’ten bu yana ilk yıllık düşüş bekleniyor.

SPK’dan kripto varlık platformlarına yönelik “rezerv kanıtı” düzenlemesi

SPK’dan kripto varlık platformlarına yönelik “rezerv kanıtı” düzenlemesi

Yetiştirmesi kolay getirisi yüksek İç ve dış pazarda kapış kapış

Dünyanın önde gelen üzüm üretim merkezlerinden Manisa’nın Alaşehir ilçesinde çiftçiler, mayıs ayıyla yeşillenen asmalardaki yaprakları satarak ek gelir elde ediyor. KİLOSU 70 LİRA: “YAPRAKBANK” Üzüm çiftçisinin “yaprakbank” olarak tanımladığı alım …

Binlerce kişi işsiz kalacak! Teknoloji devi küçülüyor

Dünyanın önde gelen elektronik üreticisi Panasonic Holdings istihdam stratejisinde değişikliğe gidiyor. Osaka merkezli şirket istihdam küçülmesine gideceğini belirten bir açıklama yaptı. Şirket açıklamasında yurt içinde 5 bin, denizaşırı yerlerde de …

Tazminat yakacak o ifade! Haklı olsa da…

Türkiye’de milyonlarca çalışanı ilgilendiren kıdem tazminatı hakkı ile ilgili, dikkatten kaçan küçük ayrıntılar yılların emeğini boşa çıkarabiliyor. Yıllarca çalışan ancak haklı sebeplerle istifa eden kişiler, işten ayrıldıktan sonra kıdem tazminatı …

Espressolab’den boykot çağrısına dava: Sosyal medyada tepki yağıyor!

CHP’nin mitinglerinde hedef gösterilen kahve zinciri, sosyal medyada yapılan boykot çağrılarına karşı dava süreci başlattı. Tepkilerin odağındaki markaya karşı açılan tazminat davaları kamuoyunda geniş yankı uyandırdı. Sosyal medya kullanıcıları yaşanan gelişmeleri hesaplarından duyurdu.