Aslıhan Altay Karataş – Yılmaz, özetle şunları kaydetti:
MİT’TE DÖNÜŞÜM: MİT Başkanlığımız geçmişte belli vesayetçi demokrasinin olduğu dönemlerde kendi vatandaşını araştıran, vatandaşının daha çok peşinde koşan bir istihbarat teşkilatı iken bugün dünyanın dört bir yerinde vatandaşının hakkını hukukunu ve millî menfaatlerimizi savunan bir kurum hâline gelmiş durumda. Türkiye çok güvenli bir ülke, sadece sınırları içinde değil, sınırları dışında da terör tehditlerine her an müdahale eden, ülkesini, insanını her türlü terör tehdidine karşı muhafaza eden bir ülke. Burada TSK’mız, güvenlik güçlerimizin yanı sıra istihbarat teşkilatlarımız, özellikle de MİT’in çok önemli bir payı var.
MİLLİ GÜVENLİK SİYASET BELGESİ: “Tek adam” olmadığının en güzel örneklerinden biri de aslında MGK. Orada ülkenin millî politikaları, güvenlik politikaları tartışılıyor, kurumsal bir süzgeçten geçmiş politikalar ortak akılla değerlendiriliyor. “Bunun siyaset belgesi niye yenilenmedi?” diye bir arkadaşımız sordu. Normalde beş yılda bir yenilenir bu belge, en son 2019’da yenilenmiş, şu an itibarıyla bir çalışma başlatılmış durumda, 2024 yılı içinde sonuçlanacak, yeni siyaset belgemiz ortaya çıkmış olacak. Dolayısıyla millî güvenlik siyaset belgemizde bir zafiyet, eksiklik söz konusu değil, mutat zamanı neyse o zamanda yenilenerek yürürlüğe girecek.
ÖRTÜLÜ ÖDENEK HARCAMALARI: “Örtülü ödenekte yasal limit aşılmakta mıdır?” diye sorular oldu. 2023 Aralık ayı itibarıyla harcanan miktar genel bütçe başlangıç ödeneğinin 10 binde altısı olarak yasal sınırın oldukça altındadır. Bu da amacı dışında kullanılmamaktadır.